Y.E.S.! Whitepapers

Overgewaaid uit Engeland en Amerika raakt ook in Nederland de ‘whitepaper’ aardig ingeburgerd als een goed scorend marketinginstrument. Een whitepaper is een artikel van 2 tot 8 A4 pagina's, waarmee een bedrijf zijn kennis en ervaring etaleert en zo anderen helpt in het nemen van beslissingen. Een whitepaper, ook wel 'kennisdocument' genoemd, heeft een objectief karakter, zoemt in op een bepaald probleem en biedt zowel generieke als specifieke oplossingen.


Behoefte creëren

Met een whitepaper kunnen prospects worden bereikt die zich in een selectieproces bevinden. Een whitepaper kan echter ook een behoefte creëren bij diegenen die zich daarvóór niet eens bewust waren van een probleem of mogelijkheid.


Het schrijven van een whitepaper

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de tekst van een whitepaper is niet te vergelijken met die van een reclamefolder of een brochure. De kracht van een whitepaper is juist het informatieve en objectieve karakter. Juist daarmee wint u het vertrouwen; een betere basis kunt u zich niet wensen. (Lees ook: 'De snelheid van vertrouwen - 'The speed of trust' van Stephen Covey.). Y.E.S.! kan u van dienst zijn bij het schrijven en opmaken van een whitepaper, een kennisdocument dat grote gevolgen kan hebben. Lees ook: Een whitepaper is geen brochure. Voor voorbeelden van door Y.E.S.! geschreven whitepapers : whitepapers in de praktijk.


Meer informatie over de kracht en de mogelijkheid van dit opmerkelijke marketinginstrument vindt u op: www.emedia.nl of bel Ellen Smink, 06 51661597

Y.E.S.! is opgericht door
tekstschrijver, journalist en communicatiespecialist/docent
Ellen Smink. Ze werkt samen met
een vast team van communicatie-professionals die elk hun eigen specialisme hebben.

mailto:info@yes-communicatie.nl?subject=onderwerp%20e-mail